۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

دنیس مینا یک جایزه دیگر برد

دنیس مینا یک جایزه دیگر برد

دنیس مینا با دریافت یک جایزه مهم جنایی برای بار دوم، کارنامه‌اش را پربارتر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، این نویسنده با دریافت جایزه معتبر تیکستونز برای دومین سال پیاپی، نام خودش را به عنوان نویسنده‌ای پرقدرت در ژانر جنایی ثبت کرد.

دنیس مینا جایزه تیکستونز را که به بهترین رمان جنایی سال در بریتانیا تعلق می‌گیرد برای رمان «خدایان و هیولاها» دریافت کرد.

رمان «خدایان و هیولاها» سومین رمان نوشته مینا درباره قهرمانی به نام آلکس مونرو است. این رمان داستان جنایتی در گلاسکو را روایت می‌کند که یک زن جوان در آن نقش دارد.

دنیس مینا، نویسنده آثار مصور، داستان کوتاه و نمایشنامه‌های صحنه‌ای هم هست و رمان‌های گرافیکی نیز می‌نویسد.

او موفق شد تا با پشت سر گذاشتن مارک بیلینگام که تاکنون دو بار این جایزه را دریافت کرده، کریس اوانز، پیتر مای، استوارت نویل و استاو شارز که در فهرست نهایی این رقابت در کنار او جای داشتند، این جایزه را به خود اختصاص دهد.

این جایزه برنده خود را با رای مردم و یک هیئت داوری متخصص متشکل از نویسندگان پرفروشی چون کیت موسه و وال مک درمید انتخاب کرد.

در مراسم معرفی دنیس مینا، از راث راندل نویسنده بیش از 70 عنوان کتاب جنایی نیز برای دستاوردهای ویژه در این ژانر تقدیر شد. پی. دی. جیمز و کالین دکستر از دیگر نویسندگان برجسته انگلیسی هستند که این جایزه برای یک عمر دستاورد ادبی‌شان از آنها تقدیر کرده است.

جایزه تیکستونز که امسال برای نهمین سال اهدا شد به نویسندگان بریتانیایی و ایرلندی خالق آثار جنایی تعلق می‌گیرد. مینا این جایزه را سال پیش نیز برای رمان «پایان فصل زنبور» دریافت کرده بود.

کد خبر 2101935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha